• Montasje flere ansatte foto
  • Montasje flere ansatte foto
  • Montasje flere ansatte foto
  • Montasje flere ansatte foto
  • Montasje flere ansatte foto
  • Montasje flere ansatte foto

Strømmes

Siden starten i 1963 har vi i Strømmes vært nysgjerrige og ønsket å være en pionér innen vårt fagområde.

Vi reiste tidlig på 70-tallet til Kina for å kontrollere og opprette kontakt med produsenter som kunne utvikle gave- og profileringsutvalget for våre kunder. På 80-tallet etablerte vi vår egen designavdeling som ga oss muligheten til å tilby kreativitet og å ha kontroll på logomateriell. Samtidig etablerte vi vårt eget silketrykkeri, og var dermed i stand til å følge leveransene i alle ledd. Vi var også med på oppstarten av bransjeforeningen, noe som førte til en profesjonalisering av bransjen.

På 90-tallet kunne vi blant annet tilby moderne nettbutikker og lagerdistribusjon for våre nasjonale kunder.

I 2015 ble vi ISO 9001- og 14001- sertifisert innenfor vårt fagområde. I 2019 lanserte vi vår bærekraftstrategi, vårt plastløfte samt en helt ny og tidsriktig firmaprofil.

Vårt hovedkontor ligger i Kristiansand, hvor vi har vår administrasjon, innkjøpsavdeling, backoffice, kundesenter, økonomi, design og lager. Sommeren 2017 flyttet vi inn i nye moderne lokaler i Rigetjønnveien, kun få minutter vest for Kristiansand sentrum.

Allerede på slutten av 90-tallet etablerte Strømmes et eget salgskontor i Oslo, og i 2017 styrket vi vår posisjon ved overtakelsen av gavefirmaet David Andersen Concept. I 2019 flyttet vi fra Egertorget inn i moderne lokaler på Karenslyst alle 55, midt på Skøyen, hvor vi nå er 14 ansatte innen salg og design.

Strømmes har en omsetning på 108 millioner og vi er totalt 33 ansatte lokalisert i Kristiansand og Oslo.

Faglig kompetanse

Skal vi nå våre mål må vi sikre oss de dyktigste medarbeiderne og de beste og mest effektive systemene bak hver eneste leveranse. Vi skal tilby kundene våre topp kvalitet i alle ledd – fra prosjektledelse og kreativitet, til innkjøp, lager, logistikk og kundesupport. Vi skal være våre kunders samarbeidspartner. Hver dag jobber vi sammen for å holde det vi lover og å sørge for at kundens hverdag blir enklere og mer bekymringsfri.

Vi skal utvikle produkter og tjenester som gir uforglemmelige øyeblikk hos oss og våre kunder.

Våre produkter og tjenester er:

DESIGN OG KONSEPTUTVIKLING

GAVE- OG PROFILERINGSPRODUKTER

TEKSTILPRODUKSJON

SALGSFREMMENDE PRODUKTER (MERCHANDISING)

LAGERHOLD, LOGISTIKK OG NETTBUTIKKER

ISO-14001-2015 logo
ISO-9001-2015 logo

Miljø og produktsikkerhet

I Strømmes er vi opptatt av vår kvalitets- og miljøpolitikk.

Produktsikkerhet, klima- og miljøavtrykk, samt bærekraft i alle deler av vår leveranse, er grunnleggende i alt vi foretar oss.

Strømmes er ISO 14001:2015- sertifisert.
Vi jobber konstant med å imøtekomme våre kunder, så vel som samfunnets ønsker og krav om miljøvennlige produkter og produksjon.

Strømmes er ISO 9001:2015- sertifisert.
Vi har i forbindelse med sertifiseringen valgt å ha et særlig fokus på “product compliance”. Dette betyr at vi er svært opptatt av at produktene vi leverer tilfredsstiller samtlige nasjonale og internasjonale lovkrav.

Vårt hovedfokus er en sporbarhet på produkter vi produserer og leverer. Det betyr at vi skal dokumentere produktenes opphav og innhold.

Et ISO-system er både utfordrende og krevende, men også en nødvendighet da vi insisterer på å levere best mulig kvalitet, noe som skal komme våre kunder og samarbeidspartnere til gode.

Strømmes gir synlighet og attraktivitet til virksomheter
gjennom bærekraftige profileringsprodukter og løsninger.

Våre verdier

Tenke nytt sammen
Jobbe mot felles mål
Være ansvarlig

Vår visjon

Vi forsterker relasjoner

Design og konseptutvikling

Lagerhold, logistikk og nettbutikker

Miljø- og kvalitetspolitikk

Om Strømmes